Установка системи АБС

Установка системи АБС

ДОПНВ - являє собою чіткі,а також повністю однозначні правила, що прийняті і дотримуються усіма перевізниками Європи, щодо переміщення небезпечних вантажів. «Небезпечні вантажі» - це різноманітні тверді, рідкі та газоподібні речовини і сполуки, які мають певні характеристики і можуть бути небезпечні як для людини (водія так і сторонніх людей), а також для природи. Ці правила зобов'язують перевізника обладнати транспортний засіб відповідною ємністю для перевезення, мати спеціальні попереджувальні знаки на авто і доповнити конструкцію автомобіля спеціалізованими пристроями для більшої безпеки. Без дотримання всіх вимог ДОПНВ транспорт, водій і авто компанія не допускаються до перевезення небезпечних і особливо небезпечних вантажів.


АБС - її будова і принцип роботи.


АБС(ABS) – спеціальний комплекс (датчики, модулятори, плата управління і ін.), призначений для запобігання можливого блокування коліс в момент різкого натискання на гальма (процес гальмування)автомобіля. Достеменно відомо, що на слизькому покритті (лід або вода)дорожнього полотна в момент різкого (екстреного) гальмування дуже часто відбувається блокування коліс авто. Блокування колеса чи всіх коліс досить неприємне явище - машина продовжує рух за інерцією і на слизькому покритті збільшується, довжина гальмівного шляху. Плюс до цього в 95% випадків автомобіль йде в занос, що ще раз підтверджує не ефективність швидкого і сильного натискання на педаль гальма на слизькій дорозі. Ось тут і стане в нагоді, стане справжнім помічником система АБС - вона покликана протистояти блокування коліс, саме в момент гальмування.


Основний принцип, на якому заснована робота АБС - елементарні фізичні закони. Тертя – його значення(коефіцієнт)при спокої, коли відбувається невелике обертання коліс на порядок вище випадку, коли відбувається тертя (ковзання) з колесами які заблоковані. Звідси висновок - встановлена на авто система АБС значно ефективніше затиснутих гальмом(а саме гальмівними колодками)коліс (заблокованих) на слизькому покритті дорожнього полотна.


Складові частини системи ABS.


              У технічному аспекті АБС складається з наступних частин:


  • Змонтовані на кожному колесі (на маточині колеса)спеціалізовані датчики. В залежності від технологічної схеми, вона буває різних типів, датчики вимірюють різні показники - це безпосередньо швидкість, прискорення руху транспорту або прискорення його уповільнення.
  • Програмний, електронний керуючий блок. Саме він обробляє сигнали, що надходять від датчиків і видає команди виконавчим клапанам.
  • Основний керований виконавчий механізм - клапана. Вони вбудовуються в гальмівну систему і регулюють її тиск, тим самим,запобігаючи безпосередньому блокуванню коліс. 


Під час руху авто ABS постійно відстежує швидкість руху самого авто і швидкість обертання колеса,кожного окремо. Різке зниження моменту руху (швидкості)і можливе блокування коліс прораховується керуючим блоком за мілісекунди. Розбіжність швидкості руху одного з коліс з розрахунковими даними, що базуються на швидкості транспорту,миттєво враховується керуючим блоком. У цьому випадку він подає сигнал на клапана регулювання тиску. Ці клапана перерозподіляють тиск в гальмівній системі, тим самим запобігаючи блокуванню одного, а можливо і декількох коліс.


Ми виконуємо монтаж і налаштування систем ABS для транспортних засобів які переміщують небезпечні вантажі, а також згідно ЄЕК-ООН_№13 оснащуємо анти блокувальною системою автопричепи та напівпричепи. Всі елементи системи, що встановлюються нами, сертифіковані, а також схвалені до застосування на автотранспортних засобах, що здійснюють транспортування спеціальних (небезпечних) вантажів.


Особливі (небезпечні) вантажі, ДОПНВ і АБС.


До всіх типів автотранспортних засобів, що здійснюють перевезення вибухо і пожежонебезпечних, а також токсичних і радіоактивних вантажів пред'являються особливі вимоги. Так до гальмівної системи автомобіля згідно з Правилами ЄЕК-ООН_№13 (в них є посилання на ДОПНВ розділ 9 підрозділ 2 пункт 3 підпункт 1.1)обов'язковими умовами є наступні:


Правила ЄЕК-ООН№13 чітко говорять, які автотранспортні засоби,авто напівпричепи і автопричепи необхідно обов'язково оснащувати системою ABS.


  • Розділ 5.2 пункт 1 підпункт 22 - згідно з цим пунктом транспортний засіб з кількістю мостів до 4-ох і його категорія визначена як M2,M3,N2 або N3 в обов'язковому порядку повинен мати цю систему.
  • Щодо причепів - це розділ 5.2 пункту 2.13. Якщо категорія O3 або O4, такий напівпричіп (причіп)так само повинен мати в своїй конструкції систему АБС.


Підсумок - автотранспортний засіб, що перевозить небезпечні вантажі, що мають масу більше 3,5 тонн, а також з кількістю мостів до чотирьох, плюс причепи, вищезгаданих категорій, не допускаються до перевезень небезпечного вантажу без наявності системи ABS.


Важливий момент - який необхідно чітко розуміти. Авто з масою,що перевищує 16-цять тонн,а також окремо взятий автомобіль, якщо він може транспортувати причіп (напівпричіп) з масою від 10-ти тонн – ці транспортні засоби необхідно в обов'язковому порядку потрібно обладнати не просто системою ABS,а ця анти блокувальна система повинна бути першої (1-ої)категорії. Причепи  в обов'язковому порядку напівпричіп в разі, коли його маса перевищує 10-ть тонн,обов'язково повинен мати ABS- точніше АБС A-категорії. Все це прописано в примітках до таблиці (ДОПНВ - розділ 9.2 пункт 11).


ЄЕК-ООН №13 розділ 5.1 пункт 3.6.2 і розділ 5.2 пункт 2.5.1.Тут йдеться про обов'язкове встановлення в кабіні, на приладовій дошці (торпеді) спеціального сигнального пристрою. Одного якщо це простий транспортний засіб і двох в разі можливої роботи як автопоїзд. Цей сигнальний пристрій повинен мати чіткий і добре помітний напис – АБС. Сигнальний пристрій призначений для оповіщення водія про несправності системи анти блокування коліс. Все добре - сигнал не горить, несправність - горить лампа, що говорить водієві про порушення в роботі системи АБС. Слід зазначити, що при заводі авто (подачі живлення в електросистему) лампа АБС буде блимати - проходить тестування всієї системи. Після закінчення тестування в разі виявлення несправності лампа оповіщення буде горіти, якщо все відмінно - лампа АБС гасне.


Так само слід згадати, що ДОПНВ не зобов'язує власника авто встановлювати систему АБС. Але вимагає, щоб вся гальмівна система на всі 100% відповідала Правил-викладеним в ЄЕК-ООН №13 (ДОПНВ розділ 9.2 п. 3.1.1). Тут є і додаткові вимоги, без яких автомобіль, причіп або напівпричіп буде не допущений до перевезення небезпечних вантажів. Наступні пункти обов'язкові і повинні бути виконані власниками транспортних засобів.


  • Що стосується причепів або напівпричепів (Правила ЕЕК_ООН №13 розділ 5.2 пункт 2.9) - при масі понад півтори тонни повинен бути встановлений енергоакумулятор. Він встановлюється на будь-яку вісь причепа або напівпричепа. Його пряме призначення - здійснити зупинку (гальмування) в разі, якщо виникло роз'єднання причепа (напівпричепа) підчас безпосереднього руху транспортного засобу або в момент початку руху або зупинки.
  • Категорично заборонено встановлення, а так само наявність на трубопроводах повітря (повітроводу) механічної запірної арматури (кранів). Це відноситься до автомобіля, причепу і напівпричепа, а так само до місць, де відбувається безпосереднє з'єднання напівпричепа або причепа з транспортним засобом - тягачем. Див. Правила ЄЕК-ООН №13 розділ 5.1 п. 3.8.
  • Пункт 5.2 підпункт 2.10 Правил вимагає, що б все напівпричепи були обладнані краном для розгальмовування. Він необхідний для можливості переміщення напівпричепа, коли відсутній тягач.
  • Ще одним з пунктів до виконання власником транспортного засобу відповідно згідно з Правилами ЄЕК-ООН №13 є необхідність установки зносостійкої системи гальм. Це правило поширюється на авто масою понад 16-ть тонн і на авто які допускаються до транспортування причепів і напівпричепів вагою від 10-ти тонн.
  • Це не вимога Правил,але досить важливий елемент конструкції, що встановлюється на транспортний засіб. Цей момент повинен бути передбачений заздалегідь - автомобіль, що перевозить небезпечні вантажі необхідно обладнати, якщо він буде транспортувати причіп або напівпричіп,спеціальною вилкою комутації(електроживлення, зв'язку) для системи АБС.


Важливе зауваження - якщо автотранспортний засіб включено в список ОТТО схвалених Правилами ЄЕК-ООН №13, то установка системи АБС не підлягає окремій реєстрації в держорганах, щодо внесення відміток, про встановлення ABS, в техпаспорт транспортного засобу. В іншому випадку власник зобов'язаний (так говорить законодавство) зареєструвати конструктивну зміну автотранспортного засобу у відповідних органах,і отримати запис в техпаспорт автомобіля.


Наша компанія проводить повний спектр робіт по установці АБС на автомобілі вітчизняного та іноземного виробництва. Використовуємо тільки дозволені до установки запчастини і матеріали. Після закінчення робіт Вам потрібно буде, тільки звернеться в держоргани, і отримати дозвіл на перевезення цим транспортним засобом небезпечних вантажів. Так само здійснюємо ремонт і заміну, в найкоротші терміни, вже встановлених і тих, що вийшли з ладу, компонентів анти блокувальних систем різних виробників.

Наші контакти

Офіс компанії

Київ, вул. Оранжерейна, 3.
+38 (044) 361-47-74, +38 (067) 239-25-68
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Майстерня компанії

Київ, вул. Сім'ї Сосніних, 3/5.
+38 (044) 361-47-74, +38 (067) 239-25-68
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.